VII ENCUENTRO DE ENTIDADES DE CIENCIAS DE LA TIERRA a TREMP (Pallars) 2024

El mes d´abril de 2024, del 12 al 14, se celebraran unes jornades de gran interès. Les inscripcions són fins el 15 de gener 2024.

HISTÒRIC ACTIVITATS

Caga tió 2010

El proper dia 11 de desembre realitzarem la festa tradicional del "caga tió". Es farà l'intercanvi d'obsequis (amic invisible) on tothom que vulgui participar haurà de portar-ne un per que així tingui un record. La condició és que l'obsequi tingui un caràcter mineralògic o paleontològic.

També es rifaran dues paneres, per omplir-les demanem la vostra col·laboració portant alguna cosa (preferentment de tipuis gastronòmic). Hi haurà berenar i cançons nadalenques, i al mateix temps, si ho desitgeu, podreu adquirir participacions de la loteria de Nadal de l'ICMGP.

En el decurs de la festa, i com a novetat, es farà el lliurament dels guardons del I Concurs social de fotografia on també podeu veure totes les obres que han participat.

Dinar de Germanor 2010

El passat dia 9 de maig de 2010 varem realitzar el dinar de germanor a la vila de L'Arboç (Baix Penedés) on varem poder gaudir d'una matinal molt intensa. Varem visitar el Museu Cau del Tauró, on el company de l'ICMGP Joan Ribé ens va acompanyar en tot moment amb les seves amenes explicacions sobre el món del tauró, des de les diferents espècies, forma de reproducció... I sobretot trencant mites d'aquests majestuosos reis dels mar. A la segona part de la visita vam poder gaudir d'un interessant audiovisual sobre un tauró trobat a la platja del miracle de Tarragona i vam conèixer en directe algunes espècies petites que els més menuts (i no tant...) van poder tocar directament.

A l'estona de dinar es fa fer un petit homenatge en Vicenç Prat, que va ser president de l'Institut i que ens va deixar recentment. El president va lliurar un record commemoratiu als seus fills.

Per finalitzar, a la sobretaula, entre xerrades amenes i disteses, vam fer el tradicional amic invisible, tancant així una agradable diada.

Celebració de la Festa del Caga Tió Paleontològic

El passat dia 14 de desembre ens vàrem aplegar a prop d’una trentena d’amics de l’ICMGP al Centre Garcilaso per celebrar el tradicional caga-tió. Entre d’altres activitats que vàrem gaudir, en el tradicional sorteig de paneres d’enguany han estat premiats als companys Joan Antoni Vela, Joan Campreciós i Xavier Riu.

Creu de Sant Jordi

El passat dia 21 d’abril en el Palau de la Generalitat va tenir lloc l’acte de lliurament de les creus de Sant Jordi 2009. El Museu Geològic del Seminari de Barcelona, va ser guardonat en reconeixement a la valuosa tasca científica, institució fundada l'any 1874 i pionera de l'estudi de la geologia al nostre país. Té més de 55.000 fòssils inventariats i els darrers temps s'ha especialitzat en l'àmbit de la paleontologia, sobretot en l'estudi dels invertebrats i els peixos fòssils.

Des de l’ICMGP volem donar la nostra més sincera enhorabona pel reconeixement obtingut a aquesta institució i pels seus 135 anys de difusió científica.

Visita Exposició: Esquelets malalts.

El dimenge 5 d'abril vàrem realitzar la visita guiada a l’exposició Esquelets malalts per als socis de la nostre associació. Agraïm la brillant exposició del company Albert Isidro sobre el continugt de la mostra que va fer molt més entenidor el sentit i la importància de les peces exposades.

Us en mostrem unes fotografies de la visita:

El passat diumenge 15 de març, el company Albert Isidro va intervenir en el programa "Cuarto Milenio" que dirigeix i presenta Iker Jiménez a la cadena de televisió QUATRO fent una molt interessant explicació sobre l'exposició Esquelets Malalts i altres temes relacionats.

Exposició Esquelets Malalts

El soci de l'Institut, el Sr. Albert Isidre (conjuntament amb la Dra Assumpció Malgosa) presenta l'exposició Esquelets Malalts, que es pot veure al Museu Egipci de Barcelona fins al 30 de setembre. Exposició molt interessant on tambè es poden veure exemplars de Trilobits amb alguna deformitat deguda a malalties o agressions cedits pel soci Joan Antoni Vela.

Dra. Assumpció Malgosa i Dr. Albert Isidro, comisaris de l'exposició.

Dues imatges de la Inauguració

Per a més informació de l'exposició podeu consultar la plana del museu egipci clicant aquí.

Dinar de Gemanor

La celebració del dinar de germanor ha estat un èxit d'assistència i de participació en la visita al Museu Mollfulleda.

Si voleu veure com ha anat cliqueu aquí